Eilinen performanssi "Ainutlaatuiset frendit" -seminaarissa on nyt katsottavissa Youtubessa. Alkaa kohdasta 1h 33min. Headset mikki kiertää melkoisesti, tekniikka on joskus haasteellista. Pääsinpä myös käyttämään viime syksynä luomaani käsitettä "alkuperäisvammaisten kulttuuri".

ainutlaatioset.jpg

Olen aloittanut kipsikoipeliinin kuvaamisen inspiraatiomielessä. Lasten kuvien jakaminen netissä - juu, juu tiedetään. Mutta tämä on prosessin dokumentointia tulevia teoksia varten.

opomini1.jpg

opomini2b.jpg

Mini innostui vastaavasti kuvaamaan äitiä. Ensimmäinen havaintoni oli, että viikon valvominen näkyy valokuvista rankemmin kuin peilistä. Mutta kun on pohdiskellut viime viikot rumuutta niin ei tunnu enää miltään näyttää tällaisia.

Minin jokainen yöllinen yritys vaihtaa asentoa on herättänyt koko perheen 1-2h välein. Rauhoitteluun, lääkitsemiseen, juottamiseen ja muuhun seurusteluun on mennyt melkoinen siivu nukkumiseen tarkoitetusta ajasta. Mutta en valita. Olen myös nauttinut hetkistä, jolloin olen lähtenyt työhuoneelle jo viiden jälkeen aamulla, katsellut lumiaurojen vilkkuvia valoja ja kuunnellut rauhallisia radio-ohjelmia ennen uutistykitystä.

aiti.jpg

Valvoessani olen valmistellut kahta kaupunkitilassa tapahtuvaa teosta, joista olen innoissani. Toiseen niistä ompelen kuvissa rekvisiittaa.

Eilen illalla laitoin FB:hen viestin siitä, että etsin liikenneonnettomuudessa vammautuneita ihmisiä teokseen ja sain heti kaksi innokasta mukaan. Tilaa olisi vielä kahdelle rohkealle, jotka ovat valmiit kertomaan kameralle, mikä vammaisuudessa on parasta.