Ihan ensimmäiseksi, kiitos Stockmann, että olet laajentanut kärryvalikoimaa.

Huomasin Jumbossa mukavan korkeat ostoskärryt, joista kepin kanssa köpöttelijä saa hyvin tukea ja joista ei tarvitse kurotella selkä vääränä ostoksia hihnalle. Erinomaista palvelua taas kerran.

Mutta miksi ihmeessä kärryn päässä on suurikokoinen levy täynnä käyttöohjeita ja kissankokoisin kirjaimin sana "Senior"? Auts mikä turn-off meille nuoremmille shoppareille.

Ajatelkaa nyt vaikka parikymppistä liikuntavammaista, joka tekee viikonlopun ruokaostoksia yhdessä uuden kumppanin kanssa. Kehtaako hän valita Senior-kärryn? Kehtaavatko edes kaikki myöhäisikääntyneet varhaisvanhukset? (Vai miten Hesarin Marjut Lindberg heitä taannoin nimittikään?)

Kiltti Stockmann, olkaa ystävällisiä ja repikää mokoma leimalätty irti tai peittäkää se vaikka mainoksilla. Ei tukea antavan ja selkäystävällisen kärryn käyttäjiä tarvitse rajata eikä varsinkaan kategorisoida!

Esimerkiksi saavutettavuudesta on nykyään korrektia tiedottaa kertomalla, millaisia juttuja on tarjolla - ei kenelle ne on tarkoitettu. On paljon kuvaavampaa todeta, että meillä on vaikkapa esteetön WC, matala palvelupiste tai lainattavia suurennuslaseja - inva-WC:n, pyörätuolinkäyttäjille soveltuvan tiskin tai näkövammaisille tarkoitettujen apuvälineiden sijaan.

Asiakas osaa kyllä itse valita itselleen parhaan ja ergonomisimman ostoskärryn.

1244569447_img-d41d8cd98f00b204e9800998e